Tipsglobe Logo Facebook Share Twitter Share Google Share LinkedIn Share StumbleUpon Share

0
Hackers breached the security of Rupert Murdoch's Sun website and briefly redirected many visitors to a hoax article falsely claiming the tabloid media tycoon had been found dead in his garden.

The hack caused many people visiting thesun.co.uk to instead reach www.new-times.co.uk/sun/, which contained a story headlined "Media moguls [sic] body discovered". The breach came as several other Murdoch-owned sites, including The Times,The Sunday Times, newsinternational.co.uk, and rupertmurdoch.co.uk suffered outages that made them inaccessible. The domain name system servers used to revolve many of those sites weren't responding to queries at time of writing.

"Murdoch, aged 80, has said [sic] to have ingested a large quantity of palladium before stumbling into his famous topiary garden late last night, passing out in the early hours of the morning,” the bogus article claimed.


Murdoch-Owned 'The Sun' hacked by Lulzsec

LulzSec Twitter-page bragging

The redirections didn't work consistently, making it possible for many Sun visitors to reach the real site as intended. At time of writing, many attempts to reach the site caused redirects to the Twitter account of LulzSec, the prankster hacker collective that has made sport of attacking sites belonging to Sony, the Central Intelligence Agency, and other high-profile targets. LulzSec took responsibility for the Sun hack as well.

“It's not an easy thing to do,” Jeremiah Grossman, CTO of security firm WhiteHat Security, said of the redirection of The Sun's site. “If you can do that, you would classify it as being hacked.” It wasn't clear if the attackers had targeted the site's content management system, upstream provider, or another component.

DNS servers ns1.newsint.co.uk and ns0.newsint.co.uk, upon which the Murdoch-owned sites rely, did not respond to pings at time of writing. Trace routes to the servers' underlying IP addresses also failed.

Post a Comment Blogger

 
Top